Stany Zjednoczone to potęga, jeśli chodzi o przemysł samochodowy. Co prawda kryzys finansowy 2008 roku znacznie pogorszył sytuację tej branży, jednakże mimo to auta z USA to nie byle co. Modele, które jeżdżą po amerykańskich drogach, mają do siebie to, że często są unikatowe i nie mają ogólnej dystrybucji w Europie. W związku z tym indywidualne sprowadzenie ich z USA jest czymś naprawdę wyjątkowym. A w dodatku da się na tym procesie zaoszczędzić, choć może brzmieć to w sposób niewiarygodny. Rzeczywistość wygląda jednak tak, że niejednokrotnie sprowadzenia auta z USA, mimo kosztów związanych z całą operacją, wynosi mniej niż jego kupno w Europie.
Proces sprowadzania auta z USA jest co prawda skomplikowany, ale to nie znaczy, że niewykonalny. Wprost przeciwnie, jeśli tylko postępuje się wedle jasnej procedury, to nie ma obaw, że coś pójdzie nie tak. Oczywiście aby fizycznie przemieścić samochód, trzeba wykupić miejsce na kontenerowcu. Nie ma innego sposobu na to, żeby pojazd przedostał się przez ocean. Trzeba również uiścić opłaty importowe i skompletować dokumenty potwierdzające ich dokonanie. Będą one potrzebne podczas rejestracji.
Jeszcze przed wizytą w urzędzie w celu zarejestrowania samochodu należy udać się do warsztatu samochodowego i dokonać przeróbek, które będą zgodne z krajowym prawem. Istnieją bowiem pewne różnice między tym, jakie przepisy obowiązują w USA, a jakie w Europie. Nie są one duże, niemniej jednak należy je respektować.
Kiedy pojazd jest już gotowy, można udać się do urzędu po to, aby go zarejestrować. Przy tej czynności ważne jest nie tylko posiadanie odpowiednich dokumentów, lecz również czas, w którym należy dokonać formalności. Krótko mówiąc, czas przeznaczony na rejestrację to 30 dni od sprowadzenia samochodu, czyli tyle samo, ile może upłynąć przed rejestracją pojazdu kupionego w Polsce. Dokumenty, które trzeba mieć przy sobie w urzędzie komunikacyjnym przy dokonywaniu rejestracji, to między innymi dowód osobisty, umowa kupna samochodu lub faktura, papiery poświadczające dokonanie opłat importowych, świadectwo przeglądu technicznego oraz dowód rejestracyjny.